Meatfly slaví 30: Od nápadu s kámoši po ikonickou značku
1.9.2025 Events
Třicet let na scéně, třicet let plných jízd, pádů, vítězství i nekonečného tvoření. Z horské chaty s pár kámoši jsme se dostali na ulice měst, svahy hor i zahraniční trhy. Dneska oblíkáme lidi napříč generacemi, podporujeme jezdce a pořád hledáme nové cesty, kam se posunout. V tomhle článku si připomeneme jaký byly začátky, kam jsme se posunuli a zpovídáme i majitele značky Meatfly.


30. výročí Meatfly: Od počátku po současnost.
Tenhle příběh asi většina z vás zná. Parta kámošů, horská chata, na stole pití, v rohu poházený prkna, světlo jedné žárovky se prodírá kouřovým oparem. Z malého nápadu „pojďme dělat hadry, co nás budou bavit“ se během let stal fenomén. Z prvních návrhů mezi kamarády vyrostla česká značka, která dnes obléká desetitisíce lidí od hlavy až k patě. Stačí se projít po městě a mrknout kolem sebe. Na někoho s batohem, kšiltovkou nebo trikem Meatfly narazíš skoro jistě. Dnes oblékáme celou generaci fanoušků streetwearu a pořád máme chuť posouvat se dál. Víc než slova ti ale napoví fotky. Tak schválně, jak dlouho už jedeš s náma? Co z toho si pamatuješ a co máš doma? Mrkni na galerii a dej nám vědět na sociálních sítích. Rádi si s tebou zavzpomínáme.





30 let Meatfly: Co všechno se za tu dobu změnilo?
Za třicet let se změnilo téměř všechno. Jen jedna věc zůstává stejná – pořád chceme posouvat hranice a zůstat českou značkou. Naše oblečení děláme tak, aby ti sedlo při každodenním courání po městě i při dobrodružstvích na horách. Pohodlí a kvalita jsou věci, na kterých si zakládáme od začátku.
Expanze
Z horské chaty jsme se dostali k síti 25 prodejen po celé České republice a Slovensku. A tím to nekončí – pořád hledáme nové cesty, jak být našim zákazníkům co nejblíž. S růstem prodejen roste i náš tým a chuť zkoušet nové věci. A novinek máme před sebou ještě dost.


Produkty
Na začátku byla jen trička, ale postupně jsme přidávali další a další kousky. Z pár kusů oblečení jsme vyrostli do brandu, který tě oblékne od hlavy až k patě. Boty, kraťasy, trička, košile, bundy, čepice, snowboardové doplňky – prostě skoro všechno, co potřebuješ, ať už se chystáš do města, k vodě, na kolo, s kámošema do parky nebo na hory.
#meatflyweareverywhere








Spolupráce
Za tu dobu jsme si kolem sebe vytvořili partu lidí, co žijí stejným tempem jako my. Od skejťáků přes motocyklové závodníky až po kapely a další adrenalinové nadšence. Spolupracujeme s designéry, značkami jako Big Shock, Pura Vida, Janík Motorsport, Moto Racing Group, influencery a spoustu dalšími projekty a značky, které nám dávají smysl.


Rozhovor s majitelem: Od prvních nápadů po dnešní úspěch
Co tě vedlo k založení značky Meatfly?
Kamarád, který nás zásoboval svými triky, přestal stíhat, a tak mě přestalo bavit se doprošovat a řekl jsem si, že si je vyrobím sám. Také zde bylo i nutkání v té době si nějak vydělávat, a v tom se zrodil nápad udělat si vlastní značku.
Jaký byl úplně první produkt, který jste vytvořili?
Jak jsem již psal – první výrobek bylo triko, potom myslím hned nějaká čepice, mikina a bunda, kterou dostal bratr a dokonce ji mám stále schovanou.
Který design nebo produkt z historie Meatfly je pro tebe srdcovka?
Baví mě muzika, takže určitě designy s lebkami a camo.
Co říkáš na to, jak se firma za ty roky změnila?
Rozhodně to byl fičák, jak punkové začátky, tak překonání finančních a pandemických krizí. Postupně jsme se rozrůstali, jak počtem obchodů, tak počtem kolegů na centrále. Z původního přehazování beden bez označení názvů produktů, natož kódů, jsme se dostali až k poloautomatizovanému skladu. Dnes bych to nazval tak, že z původní rodinné firmičky je už slušný kolos, který živí 170 zaměstnanců, které bohužel ani nemám šanci všechny osobně poznat tak, jak tomu bylo v začátcích.
Kam by podle tebe měla firma dál směřovat?
Chtěli bychom expandovat online do okolních zemí. Určitě nás čeká pokračování v automatizaci procesů, a to co se týče implementace AI – jak do běžných činností, tak do online marketingu. Postupně vylepšujeme naše stávající prodejny, aby se v nich zákazníci cítili komfortně.
Co bys vzkázal lidem, kteří dnes sní o založení vlastní značky?
Po těch letech zkušeností bych se jim to snažil rozmluvit.😉 V dnešní době, kdy trh zavalují nové a nové značky, jak od nás, tak z Asie, se boří hranice a online se dá koupit de facto cokoli odkudkoli na dva kliky. Pro nové brandy bude etablování na trhu čím dál tím těžší a výrazně dražší. Ale každý si to musí zkusit sám…
Je něco co bys vzkázal lidem, kteří se na značce podílí?
Slovy klasika: „Děkujeme jéžíškovi.“ Určitě bych poděkoval zaměstnancům, kteří stáli u zrodu, a stejně tak těm, kteří to teď s námi táhnou a společně tvoří image údajně již kultovního brandu. Zákazníkům bych vzkázal jediné: díky za podporu, díky za to, že nás nosíte a LIVE.WEAR.MEATFLY.
Oslavy 30. výročí Meatfly
Třicítku jsme oslavili tak, jak se sluší a patří. Společně. V červnu jsme v Brně uspořádali narozeninovou party, na kterou jen tak nezapomeneme. Byla tu hudební stage, exhibice jezdců, soutěže pro návštěvníky a speciální limitovaná kolekce k výročí. Dorazilo přes 200 lidí a atmosféra byla neskutečná. Komunitní, rodinná a plná pozitivní energie. Kdo tam byl, ví, že to stálo za to. Ještě jednou děkujeme všem, kteří dorazili i těm, kteří s námi drží už nějaký ten pátek. Bez vás by to nešlo a jedeme dál.








Děkujeme, že jste u toho s námi!
Díky vám to všechno dává smysl. Ať už jste byli u našich prvních batohů nebo jste si právě pořídili svou první Meatfly bundu, patříte do naší party. Díky, že podporujete českou značku, nebojíte se vlastního stylu a pomáháte tvořit komunitu, která má srdce i duši. Prvních třicet let byla neskutečná jízda a my nezastavujeme.